امروز : شنبه, 06 مرداد 1403

راه‌اندازی بازارچه غذاهای سنتی و صنایع دستی تابستانه در بوستان‌های بجنورد

اقدام قابل تقدیر شهرداری بجنورد : راه اندازی بازارچه محلی تابستانی

مهندس کشمیری ، شهردار بجنورد از راه اندازی بازارچه محلی درطول تابستان خبر داد  وگفت: بازارچه غذاهای سنتی و صنایع دستی قرار است بصورت مستمر در روزهای جمعه در دو مکان فرهنگسرا و پارک بش قارداش برگزار شود.

شهردار افزود: در ایام تابستان که شرایط مناسب آب و هوایی داریم ، اماکن عمومی و بوستانهای بزرگ شهر از تردد بالای شهروندان برخوردارند و این ظرفیت خوبی را برای ایجاد بازارچه های موقت فراهم می آورد.

به گفته مهندس کشمیری ، این اقدام شهرداری در جهت حمایت از خانمهای سرپرست خانوار وتولید کنندگان صنایع خرد و با هدف ایجاد شرایطی برای عرضه محصولات تولیدی منطقه انجام می گیرد  که می تواند امکان دسترسی عموم به خدمات با قیمت مناسب را فراهم آورد.

شهردار بجنورد با اشاره به بازارچه دائمی صنایع دستی در شهربازی گفت: در پارک بش قارداش که درروزهای تابستان  بین 3000 تا 5000 مسافر و شهروند درآن تردد دارند و پارک فرهنگسرا بعنوان یکی از محوری ترین پارکهای محل برگزاری نمایشگاه ، تلاش کردیم با راه اندازی بازارچه های موقت ، نقش اجتماعی مدیریت شهری را پررنگ تر ایفا کنیم .

تجربه برپایی نمایشگاهها به گفته مهندس کشمیری تاکنون مثبت ارزیابی شده و قرار است شهرداری با مشارکت مرکز نیکوکاری پناه و مرکز تولید غذای خانگی حنا در برپایی بازارچه های موقت مشارکت کند.

گفتنی است روزجمعه 18 خرداد که بازارچه موقت تابستانه در فرهنگسرا برگزار شد ، 200 سرپرست خانوار دراین نمایشگاه شرکت کرده و محصولاتشان را برای شهروندان وبازدیدکنندگان عرضه کردند.

 

مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل

سایت رسمی شهرداری بجنورد bojnord.ir

ایتا و بله @ShahrdariBojnord

    آمار بازدید : در حال بروزرسانی . . .
طراحی، اجرا و پشتیبانی: شهرداری بجنورد