امروز : پنج شنبه, 29 شهریور 1403

شهرداری بجنورد میزبان سر کنسول ترکیه

شهرداری بجنورد میزبان سر کنسول ترکیه

شهرداری بجنورد میزبان سر کنسول ترکیه

 


کشمیری، شهردار بجنورد ، خواهر خواندگی با شهر ارزروم ترکیه را به دلیل شباهت‌های جغرافیایی و فرهنگی  پیشنهاد داد و گفت : بجنورد  در حوزه تولید سیمان دارای ظرفیت بالا است و  منبع غنی خاک رس آهکی هستیم که  مناسب تولید سرامیک است و  تاکنون سرمایه‌گذاری در این حوزه مغفول مانده است.

وی ،  مشابهت‌های فرهنگی و قومی را از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بالای منطقه توصیف کرد و گفت : در حوزه کشتی با چوخه و برقراری سفرهای هوایی می‌توانیم اولین گام‌ها در حوزه برقراری ارتباط را اجرایی کنیم .

شهردار همچنین افزود : بجنورد مسیر عبوری سالانه ۳۰ میلیون سفر زیارتی است که می‌تواند پتانسیل  خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد و  همچنین در بستر کشاورزی و فرآورده‌های دائمی و میوه در بحث کارخانجات تبدیلی مورد توجه قرار بگیرد.


سینان جم _  سرکنسول ترکیه در مشهد ،  شهر بجنورد را از ساختار مدرن شهری بهره‌مند دانست و گفت : در بررسی اولیه متوجه شدیم سهم بجنورد از جذب گردشگر ترک تقریبا صفر است و تاکنون مغفول مانده است.

وی افزود : باید تلاش کنیم با تقویت مکانیسم خواهر خواندگی و عملیاتی کردن آن روابط بین دو منطقه را تعمیق بخشیم.

اربابی ، نایب رئیس شورای شهر،  حسن همجواری ایران با ترکیه و پیشینه عمیق دوستی دو کشور را امتیاز مناسبی در آغاز تعاملات دانست.
جوینی ، نماینده امور خارجه در بجنورد ، پیوست اطلس سرمایه گذاری به پروژه ها را پیشنهاد داد.

در ادامه نشست از برخی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر بازدید شد.

    آمار بازدید : در حال بروزرسانی . . .
طراحی، اجرا و پشتیبانی: شهرداری بجنورد