امروز : دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403

مدیریت برنامه و بودجه

مدیریت برنامه و بودجه

 

 

منصور طلایی فر با حفظ سمت 

 

سوابق کاری:

 

  1. مدیر برنامه و بودجه شهرداری بجنورد
  2. فوق لیسانس حسابداری
  3. معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری بجنورد
  4. مشاور عالی شهردار بجنورد
  5. مشاور شورای اسلامی شهر بجنورد
  6. مدیر امور مالی شهرداری بجنورد
  7. عضو عالی مقام شهرداری بجنورد با تصویب شورای محترم اسلامی شهر در کمیسیون ماده 14 آیین نامه معاملات شهرداری تهران تسری یافته به شهرداری مراکز استان ها
  8. عضو متخصص کارگروه استانی نظارت بر امور حسابرسی شهرداری ها
  9. عضو هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری بجنورد
  10. رئیس هیئت مدیره سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری بجنورد
  11. عضو شورای سازمان پسماند شهرداری بجنورد
  12. عضو شورای عالی نظام پذیرش و بررسی پیشنهادات شهرداری بجنورد
  13. معاون اداری مالی شهرداری منطقه یک بجنورد
  14. معاون اداری مالی و ذیحساب سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد
  15. رئیس اداره امور مالی شهرداری منطقه یک بجنورد
  16. کمک ذیحساب شهرداری بجنورد
  17. مصاحبه گر تخصصی استخدامی استانداری خراسان شمالی برای شهرداری های استان سال 95 برای پست مسئول خدمات مالی و حسابدار
  18. طراح سوالات و مصاحبه گر تخصصی آزمون استخدامی شهرداری بجنورد برای پست حسابدار در سال 91
  19. مدرس دانشگاه
  20. دارای مقاله بررسی مقایسه ای معیارهای عملکردی و غیر عملکردی در پرداخت پاداش سازمانی و تاثیر آن بر انگیزش کارکنان شهرداری بجنورد (پنجمین کنفرانس بین المللی چشم اندازهای نوین در مدیریت، حسابداری و کارفرینی)
  21. دارای مقاله شناسایی امنیت شغلی بر بهره وری و تعهد سازمانی کارکنان حوزه امور مالی شهرداری بجنورد (پنجمین کنفرانس بین المللی چشم اندازهای نوین در مدیریت، حسابداری و کارفرینی)
  22. کارشناس منتخب شهرداری بجنورد در ماده 27 و 31 و 34 آیین نامه معاملاتی شهرداری تهران تسری یافته به شهرداری مراکز استان ها
  23. عضو شورای پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش شورای اسلامی شهر بجنورد
  24. عضو کمیته طبقه بندی مشاغل کارگری استان خراسان شمالی (نماینده کارگر)
  25. عضو کمیته طبقه بندی مشاغل کارگری استان خراسان شمالی (نماینده سرپرستان)
  26. عضو کمیته طبقه بندی مشاغل کارگری استان خراسان شمالی (نماینده دولت)
  27. عضو شورای اسلامی کار شهرداری بجنورد
  28. عضو کمیته حسابرسی شهرداری بجنورد (انتخابی شورای اسلامی شهر)
  29. دبیر اجرایی دبیرخانه تدوین برنامه راهبردی – عملیاتی شهر و شهرداری بجنورد
  30. عضو کمیته بازرسی شهرداری بجنورد
  31. عضو کارگروه ارتقاء سلامت اداری شهرداری بجنورد
  32. عضو کمیسیون تحویل معاملات متوسط و عمده شهرداری بجنورد
  33. عضو کمیسیون معاملات شهرداری بجنورد (بازرس)
  34. عضو و خزانه دار شورای اسلامی کار شهرداری بجنورد
  35. عضو کمیته فن آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری بجنورد
  36. دبیر کارگروه استقرار دستورالعمل حسابداری و گزارشگری مالی شهرداری بجنورد به صورت پایلوت کشوری ابلاغی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور
  37. عضو کمیسیون مناقصه، مزایده و حراج شهرداری بجنورد
  38. مدیر کمیته پشتیبانی و مالی همایش اقتصاد شهری و تالار مذاکرات سرمایه گذاری
  39. عضو کمیته فنی و عمران شهرداری بجنورد
  40. عضو کمیته تخصیص اعتبار شهرداری بجنورد
  41. عضو ستاد مدیریت بحران شهرداری بجنورد
  42. عضو کمیته طرح طبقه بندی مشاغل کارمندی شهرداری بجنورد

 

فعالیت ها و اهداف:

 

مدیریت برنامه و بودجه:

  • مدیر برنامه و بودجه:

- نظارت بر تهیه و تنظیم بودجه، متمم بودجه، اصلاح بودجه و تفریغ بودجه و نظایر آن با توجه به آیین نامه های شهرداریها و دستورالعملهای صادره

- نظارت بر انجام بررسی های مربوط به برآورد محلی منابع درآمد بالقوه و بالفعل شهرداری و پیشنهاد نحوه تخصیص آنها به فعالیتهای مختلف

- طراحی و ترسیم برنامه های کلی شهرداری اعم از عمرانی، شهرسازی، اداری و مالی

- برنامه ریزی به منظور تهیه و تدوین طرح چشم انداز توسعه بر اساس محورهای استراتژیک

- همکاری با معاونت های مختلف شهرداری در زمینه تهیه برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مربوط به هر حوزه

- برنامه ریزی در زمینه های مختلف امور شهرداری (مهندسی ارزش) با استفاده از آمار و اطلاعات امور برنامه ریزی

 

  • مسئول امور برنامه ریزی:

- بررسی و تعیین راه كارها، طرح ها و برنامه های اجرایی در راستای اهداف و برنامه های مصوب شهرداری

- بررسی، پیشنهاد و همكاری در زمینه تهیه، تدوین، تغییر و تصویب آیین نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی و مورد نیاز شهرداری

- مشارکت در بررسی و ارائه پیشنهاد در امر یكسان سازی و ایجاد وحدت رویه در زمینه تهیه، تدوین، تغییر آیین نامه های موجود و ارائه پیشنهادات لازم جهت اصلاح و رفع مشكلات با هماهنگی مراجع ذیربط

- مطالعه و شناخت روش های اجرایی برنامه های شهرداری و انتخاب بهترین روش کار و صدور دستورالعمل های لازم به واحدهای تابعه و نیز سایر واحدهای ذیربط از طریق معاونت مربوطه

- بررسی و اعلام نظر در خصوص طرح ها و پروژه های پیشنهادی، در حال اجرا و خاتمه یافته شهرداری، تعیین جایگاه و اولویت بندی آن ها در برنامه های بلند مدت، میان مدت و كوتاه مدت شهرداری

- ابلاغ برنامه ها و سیاست های کلی مصوب به واحدهای تابعه و سایر واحدهای ذیربط در شهرداری از طریق شاخه معاونت مربوطه به منظور اجرای آن ها

- تهیه استانداردها و معیارهای مختلف کار و ابلاغ آن به واحدهای تابعه و کنترل، اجرای معیارها و استانداردهای مصوب

 

  • کارشناس برنامه ریزی:

- همکاری و مشارکت در تهیه و تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی مجموعه

- ارزیابی عملکرد اجرای برنامه‌های عملیاتی واحدهای مختلف شهرداری و ارایه گزارشات لازم جهت مراجع ذیصلاح

- همکاری و مشارکت در دریافت و بررسی برنامه های پیشنهادی واحدها و انجام بررسی كارشناسی در خصوص موارد پیشنهادی

- جمع آوری، تنظیم و آماده سازی گزارشات برنامه جهت انعکاس به مقامات مافوق

- همکاری در تهیه و تدوین شاخص های ارزیابی وکنترل برنامه ها.

- تطبیق بودجه سالیانه با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت.

- همکاری با مجریان طرح های مطالعاتی به منظور تهیه و تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت.

- ارزیابی مستمر فرایند تدوین، اجرا و بکارگیری نتایج برنامه ها و طرح های مطالعاتی مرتبط با برنامه ریزی.

 

  • کارشناس آمار:

- برنامه‌ریزی به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی آماری جامع، به‌روز و‌ کارآمد شهرداری و سازمان‌های وابسته

- جمع‌آوری و ثبت اطلاعات موجود از کلیه واحد‌ها و به روز نمودن آمار از کلیه امکانات نهادهها، نیاز‌ها و عملکرد‌های سازمان جهت ارائه به مدیریت طرح و برنامه

- ساماندهی آمارهای ثبتی مربوط به سطوح مختلف شهرداری

- اعتبارسنجی آمارهای ارائه شده قبل از ثبت در پایگاه داده

- بررسی و تهیه طبقه‌ بندی، جداول و معیار‌های مورد نیاز شهرداری

- بازبینی فنی فرم‌های آماری پر شده و دریافتی از واحدهای تابعه سازمان

- تهیه گزارشات دوره‌ای (روزانه، هفتگی، ماهیانه و ...) از آمار واصله از واحد‌های تابعه سازمان حاوی پیشرفت کار، تجزیه و تحلیل تحولات و تغییرات زمانی درباره هر یک از موضوعات مورد بررسی

- تهیه شاخص‌های آماری از قبیل سرانه، تراكم به تفكیك مقطع و ...

 

 

امور بودجه:

  • مسئول امور بودجه:

- نظارت بر تهیه و تنظیم بودجه، اصلاح، متمم بودجه و تفکیک بودجه در راستای اهداف، سیاستها و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت.

- نظارت بر تهیه و تنظیم دستورالعمل اجرایی بودجه، بودجه اصلاحی، متمم بودجه و ...

- مطالعه ، بررسی و تنظیم بودجه پیشنهادی واحدها و مذاکره با واحدهای اجرایی در تهیه و تنظیم بودجه.

- ایجاد هماهنگی لازم بین بودجه های پیشنهادی واحدها با برنامه های مصوب شهرداری.

- نهایی کردن اعتبارات مورد نیاز با توجه به مانده فعالیت های جاری سال بودجه و سال های آینده.

- همکاری جهت تعیین شاخص های ارزیابی و کنترل برنامه ها.

- نظارت بر تهیه و تدوین گزارشات کارشناسی مورد نیاز جهت کمیته تخصیص.

 

  • کارشناس بودجه:

- تهیه و تنظیم بودجه، اصلاح، متمم بودجه و تفکیک بودجه در راستای اهداف، سیاستها و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت.

- تهیه و تنظیم دستورالعمل اجرایی بودجه، بودجه اصلاحی، متمم بودجه و ...

- جمع آوری اطلاعات بر اساس فرم ها و شاخص ها از مناطق و سازمان ها به منظور پیش بینی بودجه سالانه.

- تهیه پیش نویس بودجه ولایحه بودجه وهمچنین گزارش توجیهی بودجه سالانه تفکیک و جمع آوری تکالیف بودجه از حوزه های تابعه شهرداری.

- تهیه بودجه تفکیکی حوزه های تابعه شهرداری پس از ابلاغ بودجه توسط شورای اسلامی شهر.

- تهیه گزارشات کارشناسی جهت استفاده در کمیته تخصیص اعتبارات.

- تهیه و تنظیم موافقت نامه های پروژه های عمرانی و جاری با معاونت ها، مناطق و سازمان ها.

- تهیه بودجه تفکیکی حوزه های تابعه شهرداری پس از ابلاغ بودجه توسط شورای اسلامی شهر.

- تهیه گزارشات کارشناسی جهت استفاده در کمیته تخصیص اعتبارات.

- تهیه و تنظیم موافقت نامه های پروژه های عمرانی و جاری با معاونت ها، مناطق و سازمان ها.

- پاسخگویی به مسائل بودجه ای مناطق، سازمان ها و واحدها هنگام تنظیم بودجه سالانه و بعد از آن.

 

  • کارشناس بودجه (اعتبارات):

- نظارت بر تامین اعتبارجاری و عمرانی براساس درخواست های به عمل آمده

- نظارت و کنترل سقف اعتبارات براساس موافقت نامه ها و تخصیص ونیز اعتبارات تعهد شده گذشته

- تامین اعتبار درخواست ها و ارسال موضوع به امور مالی جهت عملیات مالی و حسابداری

- نظارت و هدایت مناطق درخصوص محل تامین اعتبار صحیح

- نظارت و کنترل تامین اعتبار لوایح بودجه ای جهت ارسال به شورای اسلامی شهر

- کنترل عملکرد اعتباری مناطق، سازمان ها و معاونت ها جهت پیش بینی عملکردها در متمم یا اصلاحیه بودجه

- نظارت بر اجرای قوانین، ضوابط اجرایی و بخشنامه های مرتبط با بودجه و ارائه پیشنهادات درخصوص ابقاء حذف و اصلاح آن

- تدوین شاخص های منطقی جهت توزیع عادلانه منابع بین واحدهای تحت پوشش

 

 

  • 4 812
    آمار بازدید : در حال بروزرسانی . . .
طراحی، اجرا و پشتیبانی: شهرداری بجنورد